De parcă nu ar fi suficientă tristețea care ne cuprinde într-un astfel de moment, atunci când cineva drag pleacă dintre noi, trebuie numaidecât să ne ocupăm și de aspecte mai puțin plăcute, așa cum este întocmirea dosarului de deces. Nu este deloc simplu să întocmești acest dosar dar nici foarte greu, iar de aceea am decis să prezentăm câteva sfaturi utile în cadrul acestui articol.

Iată care sunt, așadar, sfaturile pe care ți le-am pregătit:

Actul de deces se întocmește numai la primăria localității unde ai domiciliul sau în a cărei rază teritorială s-a petrecut trecerea în neființă. Legislația din România ne obligă să facem o declarație în cel mult 3 zile de la data decesului, numai de către o rudă de gradul 1, cu acte doveditoare în acest sens.

Există și cazuri în care nu există rude de grad 1, momente în care obligațiile cad pe umerii celor care dețin un act de moștenitor sau aparținătorilor cu actul de îngrijire realizat de un notar.

Atunci când depui declarația de deces, va mai trebui să iei cu tine și următoarele documente:

  • Certificatul medical care constata decesul, pe care trebuie sa se regăsească și semnătura medicului care s-a ocupat de constatarea decesului. De asemenea, acest certificat ar mai trebui să mai prezinte și cauza decesului cât mai clar;
  • Cartea de identitate a persoanei decedate în original și copie sau pașaportul dacă este vorba despre o persoană cu cetățenie străină;
  • Carte de identitate a rudei de gradul I în original și copie;
  • Certificat de naștere și căsătorie în original și copie al persoanei decedate;
  • Certificat de naștere și căsătorie în original și copie al rudei de gradul I;
  • Certificat de constatare al decesului în original și copie oferit de doctorul legist;
  • Livret militar și adeverință de recrutare, numai în cazul în care persoana decedată este supusă obligațiilor militare.

Dacă decesul a fost cauzat de o sinucidere, de un accident sau s-a petrecut într-un context violent, declarația ar trebui realizată în cel mult 48 de ore. În astfel de cazuri va fi nevoie și de o dovadă eliberată de poliție sau chiar de către parchet, acestea trebuind așadar sesizate.

Există și cazuri în care decesul nu este declarat conform legii, situație în care actul de deces se va face doar dacă parchetul oferă o aprobare în acest sens.

De regulă, actul de deces întocmit la baza unei hotărâri judecătorești se poate face oriunde, la autoritatea administrației publice locale, fie de la locul de naștere al persoanei decedate, la domiciliul său sau chiar la domiciliul persoanei care face solicitarea, atâta timp cât informațiile menționate anterior nu sunt cunoscute.

Acestea sunt așadar cele mai importante informații pe care trebuie să le cunoști despre întocmirea dosarului de deces. Dacă ți se par complicate, ne poți contacta la orice oră din zi sau noapte. Îți vom sta la dispoziție nu numai cu pachete funerare complete, cu ajutorul cărora poți organiza ceremonia de înmormântare fără prea multe bătăi de cap, ci și tot suportul de care ai nevoie pentru a trece peste acest impas fără prea multe bătăi de cap.

Îți vom fi alături până la finalul înmormântării, iar ori de câte ori vei avea întrebări, răspunsurile vor veni mereu fără întârziere.

Call Now Button
Aveti o intrebare?
Va rugam sa luati la cunostinta politica noastra de protectie a datelor  inainte de conversatie